Blog Tabi

/Blog Tabi/
­

Hongkong

Po przeleceniu blisko 20,000 kilometrów dolatujemy do Hongkongu. Przez 150 lat należał do Wielkiej Brytanii (1841 – 1991). Wpływy kolonii brytyjskiej są tu widoczne niemal na każdym kroku. Nam, z tego co pozostawili po sobie Brytyjczycy najbardziej przypadły go gustu piętrowe tramwaje, które są nieodłącznym elementem krajobrazu Hongkongu. Przy budowie [...]

By |17/03/2014 pm31 11:01|ASIA|0 Comments

Kuala Lumpur, MALEZJA

Przylatujemy do miejsca, w którym najniższa zarejestrowana temperatura wynosiła zaledwie...18 stopni Celsjusza. Kuala Lumpur poza najwyższymi bliźniaczymi budynkami na świecie – Petronas Towers, (każda z wież ma 452 metry wysokości) posiada również najwyższy na świecie maszt flagowy, który znajduje się na Dataran Merdeka (Plac Niepodległości) i mierzy równe 100 metrów. [...]

By |10/03/2014 am31 10:00|ASIA|0 Comments

Bali, INDONEZJA

Przylatujemy na jedną z najwspanialszych wysp świata, Bali. Chcąc wyróżnić naszego wspaniałego przewodnika, który zajmował się nami podczas całego naszego pobytu, chcielibyśmy mu serdecznie podziękować za okazaną sympatię oraz za świetne wypełnienie swoich obowiązków. Mieliśmy ogromne szczęście, że trafiliśmy akurat na niego. Agung Jhonny Matur Suksma! Na Bali poza niskimi [...]

By |05/03/2014 pm31 10:32|ASIA|0 Comments

Singapur

Przylatujemy do jednego z 3 Miast-Państw naszego współczesnego świata – Singapuru (do tej trójki zaliczamy również Monako i Watykan). Nazwa Singapur pochodzi od słowa Singa – czyli tygrys i Pura – czyli wioska. Pomimo tego, że jest to stosunkowo młode państwo (swoją niepodległość uzyskało dopiero w 1965roku) to jest to [...]

By |04/03/2014 am31 12:29|ASIA|0 Comments

Osaka, JAPONIA

Do Japonii zawitaliśmy tylko na kilka dni, na zaproszenie Klubu Rotary Takatsuki Nishi, który 16-go lutego obchodził swoje 25-lecie istnienia. Z racji wieloletniej znajomości i współpracy mogliśmy uczestniczyć w tym wspaniałym święcie. Impreza jubileuszowa odbyła się przy stacji Ōsaka, w nowo wybudowanym budynku – Grand Front Osaka. Nie było nas [...]

By |28/02/2014 pm28 8:43|ASIA|0 Comments

Meksyk

Po wielu przygodach na kubańskim lądzie i krótkim, godzinnym locie z Hawany, znajdujemy się w Cancun. Tydzień na półwyspie Jukatan zapowiadał się bardzo obiecująco. W naszym planie znalazła się między innymi wizyta na wyspie Kobiet (Isla Mujeres), wybranej jako 6-ta najpiękniejsza wyspa Świata w 2013 roku wg użytkowników portalu TripAdvisor. [...]

By |30/01/2014 pm31 11:36|CENTRAL AMERICA|0 Comments

Kuba

Po ciężkich 24 godzinach podróży docieramy do Hawany. Tym razem tygodniowy plan naszego wyjazdu na Kubę obejmował 3 dni w stolicy oraz 4 dni przeznaczone na zwiedzanie pozostałej część kraju. Na pytanie gdzie było najpiękniej odpowiemy, że wszędzie. Santiago de Cuba, Cienfuegos czy Matanzas mają swój urok, jednak największe wrażenie [...]

By |15/01/2014 am31 4:27|Bez kategorii|0 Comments

RPA

W RPA jesteśmy od tygodnia. W tym czasie mieliśmy okazję płynąć kajakami po rzece Orange, podziwiać malowidła Buszmenów na skałach w górach Cederberg, oglądać flamingi w parku narodowym West Cost, zejść (uff!!) z góry Table Mountain, odwiedzić pingwiny afrykańskie w ich naturalnym środowisku, a odważni mogli z nimi popływać w [...]

By |14/12/2013 pm31 11:50|AFRICA|0 Comments

Namibia

Już od tygodnia jesteśmy w Namibii. Niestety piszemy dopiero teraz, gdyż mieliśmy problemy z Internetem. Nie ma się czemu dziwić ponieważ znajdowaliśmy się na pustyni a w miastach wiatr był tak silny, że mieliśmy wrażenie że to my pofruniemy nie mówiąc o Internecie… Dzisiaj mieliśmy przyjemność pospacerować na krawędzi drugiego [...]

By |02/12/2013 pm31 8:31|AFRICA|0 Comments

Lake Tahoe – NV & CA, Chicago – IL

Wszystko co dobre szybko się kończy. Niestety nasza wyprawa dobiegła końca. Na mapie podróży zostały już tylko dwa miejsca, Jezioro Tahoe i miasto Chicago. Do pierwszego łatwo dostać się samochodem z San Francisco. Droga nie powinna zająć dłużej niż trzy godziny. Nad Jezioro warto się wybrać nie tylko dlatego, że [...]